Több évtizedes ígéret Szolnokon, hogy majd egyszer épül egy másik belvárosi Tisza-híd is. Mióta az első ígéret elhangzott, azóta még sürgetőbbé vált a téma, hiszen időközben megsokszorozódott a gépjárművek száma. A hídra továbbra is várni kell, ám volt idő, amikor egy nap két hidat is avattak Szolnokon.
Szolnok, de talán túlzás nélkül a fél ország nagy várakozással néz elébe egy második szolnoki belvárosi hídnak, illetve egy Szandaszőlőst elkerülő útnak. Szolnok fontos átkelőhely évszázadok óta, de ahogyan a török időkben, jelenleg is csak egy belvárosi hídja van. Még szerencse, hogy a rendszerváltás idején átadták a Szent István hidat, mert addig a szolnoki belvároson át hömpölygött a 4-es főút elviselhetetlen forgalma.
A forgalom azóta is hatalmas, sőt napról napra nő a gépjárművek száma, amit már a szolnoki közúthálózat egy része nehezen visel el. A fő közlekedési vonalak forgalmát jelentősen leszűkíti az egy darab belvárosi Tisza-híd. Kellene egy másik is, amire az ígéretek már régóta megvannak.
Most ott tart a kiszemelt Csáklya utcai híd építése, hogy végre már kiírták a közbeszerzést a kiviteli tervek elkészítésére. Még persze ez sem jelent hidat Szolnokon, de már ez is valami. A hídavatást egyébként 2027-re tervezik.
Pedig volt idő, amikor Szolnokon egy napon két hidat is avattak. Holott akkoriban is nehéz idők jártak, csak nemrég ért véget a pusztító II. világháború, amit többek között Szolnok különösen megszenvedett, hiszen vasútállomását a földig bombázták.
Természetesen nem kímélték a vasúti hidakat sem, amit mielőbb fontosnak tartottak újjáépíteni. Ez sikerült is, mégpedig 44 nappal a kitűzött határidő előtt!
Az akkori Filmhíradó így számolt be az eseményről:
“A magyar újjáépítés újabb nagy ünnepe zajlott le Szolnokon. Különvonat hozta Pestről a hídavató ünnepségre érkező Tildy Zoltán köztársasági elnököt és Gerő Ernő hídminisztert kíséretükkel, hogy átadják a forgalomnak a kitűzött határidőnél 44 nappal előbb elkészült szolnoki vasúti Tisza-hidat. “Olyan erős ez a híd, amilyen Magyarországon még nem volt,” – mondotta Gerő Ernő beszédében – “mert a magyar nép még sohasem volt ilyen erős, mint most.” Ezután a szolnoki és a Margit-híd építőinek egy-egy ezüst serleget adományozott. A két híd építői versenyszerződést kötöttek egymással, és munkájukkal egyszerre lettek készen, mert a Margit-híd vasszerelési munkái is befejeződtek. Így a döntőbíróság mindkét csoportot győztesnek nyilvánította. Tildy Zoltán átadja a hidat a forgalomnak. Az ország a maga kincseit és javait csak azok számára biztosítja, akik részt vesznek a munkában és építésben. A különvonat utasaival átmegy a 450 méter hosszú hídon, amelyen ezentúl naponta 350-400 vagon halad keresztül, teljes sebességgel. A Tisza-híd avatásával egyidejűleg ünnepélyesen felavatták az ugyancsak most elkészült Szolnok melletti Zagyva-hidat is.”